VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY RÁKOSÁRNA SUITES &APARTMENTS
Poskytovatel služeb a ubytování:
Přední Labská č.p. 44 s.r.o.
Na Poříčí 1079/3a,
Nové Město, 110 00 Praha 1
IČ:09371397
DIČ:CZ09371397
1. Obecná ustanovení
Společnost Přední Labská č.p. 44 s.r.o. , IČ: 28145682 (dále jen „Ubytovatel“),tímto vydává ve smyslu ust., §1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), tyto VŠEOBECNÉ OBCHODNÍPODMÍNKY (dále jen „VOP“): Předmětem těchto VOP Ubytovatele je úprava podmínek realizace ubytovacích a souvisejících služeb objednateli (dále jen „Klient“).
VOP jsou nedílnou součástí všech ujednání mezi Ubytovatelem a Klientem.
Potvrzením Nabídky Ubytovatele, resp. rezervace Klienta (dále jen „Rezervace“),uznává Klient následující VOP za závazné pro všechna plnění související s předmětem VOP.
2. Rezervace služeb
Objednat pobyt v Penzionu Dílna lze písemnou formou (e-mailem, nebo vyplněním a odesláním webového formuláře Ubytovateli) nebo telefonicky (v takovém případě je však objednávka považována za přijatou až po jejím písemném potvrzení).
Rezervaci může provést Klient pro sebe nebo ve prospěch třetí osoby. Rezervaci může Ubytovatel potvrdit Klientovi stejnou formou, kterou byla provedena. Rezervace(Objednávka) musí obsahovat:
• jméno a příjmení Klienta
• termín pobytu
• kontaktní údaje Klienta: telefonní číslo, adresu trvalého bydliště, e-mail
• způsob úhrady služeb
• počet objednaných osob ve struktuře dospělé osoby x děti (u dětí věk)
• druh a počet objednaných doplňkových služeb (např. sauna, ubytování zvířete, atp.)
Ubytovatel předběžné rezervace obvykle zpracovává do 24 hodin. Potvrzuje předběžné rezervace, stanovuje opce, zamítá předběžné rezervace, nebo navrhuje Klientovi jiný termín. Objednávka pobytu je přijata písemným potvrzením od Ubytovatele. Klient je povinen se s potvrzením rezervace seznámit a nejpozději do 24 hodin nahlásit případné změny. Rezervace je závazná. Pro rozsah smluvně sjednaných služeb a cen je závazný jejich rozpis v potvrzení rezervace.
3. Platební podmínky
Pro potvrzení rezervace déle než 30 dnů před příjezdem se platí záloha ve výši 30%z ceny za ubytování, a to nejpozději do 3 dnů od vytvoření rezervace. Úhradou zálohy se rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet Ubytovateli, není-li dohodnuto jinak.
Nebude-li záloha Klientem řádně uhrazena, vyhrazuje si Ubytovatel právo zrušit sjednanou rezervaci a požadovat po Klientovi odpovídající stornopoplatky dle bodu 6. těchto VOP.
Při vytvoření rezervace 15 dní a méně před příjezdem Klient hradí 100% platby za vytvořenou rezervaci.
Cenu za ubytování a služby, jakož i zálohu, je Klient povinen uhradit:
· buď převodem na bankovní účet Ubytovatele (v takovém případě je nezbytné předložit při příjezdu Ubytovateli potvrzení o úhradě) nebo
· platbou kartou na stránkách Ubytovatele.
Ceny jsou uvedeny v rezervačním formuláři na internetových stránkách www.rakosarna.cza není v nich zahrnut ubytovací a lázeňský poplatek.
Doplatek ceny za ubytování musí být uhrazen nejpozději 7 den před začátkem pobytu, ledaže se smluvní strany písemně dohodly jinak.
V případě prodlení Klienta s úhradou platby za poskytnuté služby má Ubytovatel právo zrušit již potvrzenou rezervaci Klienta a požadovat po Klientovi vedle zaplacení dlužné částky také úrok z prodlení ve výši 0,5% z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Ubytovatel si vyhrazuje právo použít kteroukoliv platbu Klienta k uhrazení jeho nejstarší pohledávky/nejstarších pohledávek, kterou/které má vůči Klientovi po lhůtě splatnosti.
4. Práva a povinnosti Klienta
K čerpání zaplacených služeb opravňuje klienta potvrzená rezervace. Klient je povinen na této rezervaci překontrolovat správnost údajů. Při zjištění jakékoliv nesrovnalosti kontaktuje klient neprodleně penzion e-mailem nebo telefonicky.
Před nástupem se klient zaregistruje vyplněním formuláře v aplikaci Alfred. Po splnění uvedených formalit se může klient ubytovat a jsou mu poskytnuty další informace k pobytu či k dalším objednaným službám.
Ubytování je samoobslužné a v objektu není stálý personál. V případě potřeby je možno kontaktovat správce telefonicky.
Klient má právo užívat po dohodnutou dobu přidělený apartmán. Apartmán je možné využít v den zahájení pobytu od 16:00, ledaže se Ubytovatel s Klientem dohodnou písemně jinak.
Klient je povinen zacházet s majetkem Ubytovatele šetrně. Každou zjištěnou závadu nebo škodu na zařízení je Klient povinen neprodleně hlásit Ubytovateli.
Klient je povinen udržovat pořádek a čistotu v apartmánu, lyžárně/kolárně, sauně a všech dalších společných prostorách ubytovacího zařízení.
Klient je povinen dodržovat noční klid v době od 22:00 do 6:00 hodin.
Klient je povinen zabezpečit soukromé (vnesené) věci tak, aby nemohlo dojít k jejich zcizení. Ubytovatel tyto věci nepojišťuje a vzhledem k charakteru ubytovacího zařízení a provozním podmínkám za tyto věci neručí.
Klient má právo reklamovat případné nedostatky poskytovaných služeb. Reklamaci je povinen uplatnit včas, bez zbytečného odkladu tak, aby mohla být sjednána náprava, pokud možno na místě samém.
Klient je povinen při nástupu do ubytovacího zařízení převzít klíč od apartmánu, který zároveň slouží pro hlavní vstup do objektu. Ztrátu klíče je Klient povinen neprodleně bez zbytečného odkladu oznámit Ubytovateli. Klíč je majetkem ubytovatele, při ztrátě je Klient povinen uhradit výdaje spojené s výměnou vložky, klíčů apod., resp. další náklady, které bude Ubytovatel nucen vynaložit na odstranění touto ztrátou vyvolaných následků.
Klient je povinen zaplatit nejpozději v den nástupu do Ubytování dohodnutou cenu za ubytování a nejpozději v den odjezdu případné další náklady, které vznikly z důvodů zvláštních služeb, které požadoval on sám anebo hosté, kteří ho doprovázejí, včetně zákonné daně z přidané hodnoty.
Klient odpovídá za osoby, které za ním přišly na návštěvu po celou dobu jejich pobytu v objektu a je povinen je doprovázet při jejich průchodu společnými prostorami objektu. Pro návštěvy Klienta platí stejné povinnosti jako pro Klienta. Ubytovatel má právo, podle vlastního uvážení, neumožnit vstup jiné osobě do objektu a nebo takovou osobu následně z objektu vykázat.
Klient ručí a odpovídá Ubytovateli za jakoukoliv škodu, kterou způsobí on nebo jeho host nebo jiné osoby, které s vědomím nebo podle vůle Klienta využívají služeb Ubytovatele. Klient je povinen předat apartmán Ubytovateli ve stavu v jakém jej převzal. V případě, že Klient nepředá Ubytovateli apartmán ve stavu v jakém jej převzal, je Ubytovatel oprávněn vyměřit Klientovi peněžní pokutu do výše nákladů spojených s uvedením apartmánu do původního stavu.
Klient je povinen uvolnit apartmán v den odjezdu do 10:00, pokud se s Ubytovatelem nedohodl jinak. V případě, že Klient neuvolní pokoj/apartmán ve stanoveném čase, je Ubytovatel oprávněný Klientovi účtovat další pobytový den nebo osobní zavazadla Klienta vystěhovat a zajistit, aby nedošlo k omezení práv dalších Klientů.
Klientovi je zakázáno:
· umožnit vstup, pobyt a přespání v ubytovacím zařízení třetím osobám, půjčovat klíče od ubytovacího zařízení třetím osobám,
· přemísťovat nábytek a vybavení do jiných pokojů nebo prostor bez souhlasu ubytovatele,
· kouřit v prostorách ubytovacího zařízení
· vnášet do ubytovacího zařízení a mít v užívaném prostoru resp. pokoji: hořlavé, výbušné a zápalné látky, zbraně, drogy, neskladné předměty, plynové spotřebiče, elektrické přímotopné spotřebiče, elektrické varné plotýnky apod.,
· znečišťovat či jinak znehodnocovat společné prostory a okolí ubytovacího zařízení.
Podmínkou pro pobyt v ubytovacím zařízení Ubytovatele je zejména dodržování základních pravidel společenského soužití, tolerance a vzájemného respektu ve smyslu občanského zákoníku, dodržování nočního klidu, dodržování pořádku a čistoty ve všech prostorách uvnitř objektu a v jeho bezprostředním okolí.
Za porušení povinností uvedených těchto VOP je Ubytovatel oprávněn vyměřit Klientovi peněžní pokutu do výše 1 000 Kč.
Právo na ubytování v ubytovacím zařízení zaniká k poslednímu dni ubytování uvedenému v potvrzení objednávky ubytování Ubytovatelem.
Právo na ubytování zaniká okamžitě, jestliže Klient poruší tyto VOP nebo hrubým způsobem porušil pravidla společenského soužití a nebo v případě, jestliže Ubytovateli neuhradí ubytovací služby dle dohody. V takovém případě může Ubytovatel ukončit ubytovací služby i bez nároků na vrácení zbývající částky za ubytování.
Právo na ubytování v ubytovacím zařízení zaniká posledním dnem do doby, na kterou jsou ubytovací služby uhrazeny. V případě skončení ubytování nemá Klient nárok na přidělení náhradního ubytování.
V případě, že Klient nevyklidí ubytovací prostor, je Ubytovatel oprávněn majetek Klienta na náklady Klienta vystěhovat. Ubytovatel v těchto případech schraňuje majetek Klienta po dobu 2 týdnů ve svých prostorách a po této době jej může zlikvidovat, a nebo pro odvoz a schraňování věcí Klienta najme firmu. Klient pro takový případ zmocňuje Ubytovatele, aby jeho jménem, jako složitel, na toto uzavřel smlouvu s vybraným schovatelem, a to za běžných obchodních podmínek.
5. Práva a povinnosti Ubytovatele
Ubytovatel si vyhrazuje právo ve výjimečných případech poskytnout Klientovi jiné ubytování, než bylo původně dohodnuté, pokud se nijak podstatně neliší od potvrzené objednávky.
Ubytovateli přísluší právo své služby kdykoliv vyúčtovat resp. je vyúčtovávat průběžně.
Ubytovatel může prodloužit pobyt Klientovi jen v případě, že má Ubytovatel k dispozici volnou kapacitu.
V případě, že Klient ukončí svůj pobyt dříve, než bylo sjednáno v potvrzení rezervace, Ubytovatel má právo účtovat Klientovi částku za celý pobyt včetně služeb.
Ubytovatel je oprávněn ukončit poskytování služeb Klientovi a odstoupit od smlouvy s okamžitou platností a bez nároku Klienta na vrácení peněz, když:
· Klient úmyslně nebo nedbale poškozuje majetek Ubytovatele, či jeho chování je v rozporu se zásadami slušného společenského chování, morálkou nebo obtěžuje svým chováním třetí osoby,
· zdravotní stav Klienta ohrožuje zdraví třetích osob a personálu,
· z důvodu zásahu vyšší moci.
6. Storno podmínky a nedojezd
Storno podmínky jsou nedílnou součástí obchodnísmlouvy mezi Klientem a Ubytovatelem. Klient má právo kdykoliv pobyt zrušit,tj. odstoupit od potvrzené objednávky nebo rezervačního požadavku pobytu zaníže uvedených podmínek. Toto odstoupení ze strany Klienta (dále jen storno)musí být provedeno písemnou formou a prokazatelně doručeno Ubytovateli. Stornopodmínky se vztahují na zrušení rezervace ubytovacích a ostatních služeb zestrany klienta. Storno poplatek se účtuje z celkové výše objednaných služeb.Poplatek představuje náhradu škody způsobenou Ubytovateli.
Při zrušení rezervace od data, kdy byla hostem zadánaje výše storno poplatku:
· 0% z ceny pobytu, dojde-li k odstoupení od smlouvy více než 30 dní před smluveným datem zahájení pobytu,
· 30% z ceny pobytu, dojde-li k odstoupení od smlouvy 30 – 15 dní před smluveným datem zahájení pobytu,
· 100%z ceny pobytu, dojde-li k odstoupení od smlouvy méně než 15 dní před smluveným datem zahájení pobytu.
Pokud Klient nenastoupí v rezervovaném termínu ubytování a ani svou rezervaci písemně nezruší, je rezervace stornována a klientovi je účtováno 100% z ceny pobytu.
V případě zrušení pobytu, u kterého byla již provedenazálohová platba a dle storno podmínek je výše zálohy vyšší než storno poplatek,Ubytovatel je povinen Klientovi vrátit částku převyšující storno poplatek.
V případě předčasného ukončení či přerušení pobytu bezzavinění Ubytovatele nevzniká Ubytovateli povinnost vrátit objednatelizaplacenou cenu pobytu ani její poměrnou část.
Při zkrácení délky pobytu platí stejné stornopoplatky, jako při zrušení pobytu. V případě storna z vážných neodvratitelnýchudálostí je po vzájemné dohodě možná změna termínu. O tom, zda bude stornopoplatek účtován rozhodne Ubytovatel.
V případě nezaplacení zálohy, ze které by bylo možnéstorno poplatky odečíst, má Ubytovatel právo zaslat Klientovi fakturu ve výšistorno poplatků.
Pokud si Klient rezervoval pobyt přes portál Booking,platí pro něj storno podmínky uvedené na tomto portále. Pokud zde není blížespecifikováno, řídí se Ubytovatel těmito VOP.
7. Reklamace
Zjistí-li host vadu je oprávněn uplatnit u Ubytovatele reklamaci. Host reklamuje vadu neprodleně u správce objektu, který rozhodne o uplatnění reklamace. V případě nutnosti bude sepsán reklamační protokol, v němž bude uvedeno, v čem vada spočívá. Správce je povinen po posouzení rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do 7 dnů.
Reklamaci uplatňuje Klient telefonicky správci. Pokud to povaha reklamované služby vyžaduje, je nutné, aby Klient při uplatňování reklamace předložil rovněž věc, u níž vadu reklamuje.
Při poskytování ubytovacích služeb má Klient právo požadovat odstranění vady, vztahující se ke způsobilosti a vybavení pokoje. Nelze-li vadu odstranit, bude poskytnuto náhradní plnění služby. Není-li možno poskytnout náhradní plnění, bude poskytnuta sleva z cen služby.
Klient při uplatňování reklamace předloží doklad o zaplacení služeb, jejichž chyby reklamuje.
8. Osobní údaje
Všechny informace, které Klient při spolupráci s Ubytovatelem uvede, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud Klient nedá Ubytovateli písemné svolení, údaje o Klientovi nebude Ubytovatel jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit.
E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.
Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů na stránkách Ubytovatele.
9. Mimosoudní řešení sporů
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupnísmlouvy je příslušná:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15120 00
Praha 2
Česká obchodní inspekce je dozorovým orgánemvykonávajícím dohled nadochranou spotřebitele, postupující podle zákona č.64/1986 Sb., o České obchodníinspekci, ve znění pozdějších předpisů, a dalšíchprávních předpisů. Internetovástránka České obchodní inspekce je
www.coi.cz.
V souladu s ustanovením § 1837 písmeno j) zákona č.89/2012 Sb., občanskýzákoník ubytovanému jako spotřebiteli nevzniká právona odstoupení od smlouvyo ubytování, pokud ubytovací zařízení poskytuje plněnív určeném termínu.
10. Závěrečná ustanovení
Tyto VOP jsou nedílnou součástí objednávky ubytování. Pro skupinové pobyty mohou být sjednány jiné podmínky rezervace. Pokud Klient tyto podmínky neobdrží, je oprávněn si je vyžádat u Ubytovatele.
Klient má povinnost se s podmínkami seznámit před uskutečněním rezervace a Ubytovatel k tomu zajišťuje podmínky prostřednictvím své webové prezentace, rezervačních formulářů, e-mailového vyjádření k předběžné rezervaci či na vyžádání. Všeobecné obchodní podmínky vstupují v platnost dne 1.4.2022.
Změny a doplňky těchto podmínek mohou být individuálně upraveny mezi Ubytovatelem a Klientem výlučně písemnou formou.
V Praze dne 1.4.2022
Jakub Holec,
jednatel Přední Labská 44 s. r. o.
Obchodní podmínky Penzion.cz
1.1. Internetová stránka Penzion.cz („Portál Penzion.cz“) je portál na zprostředkování rezervace ubytování provozovaný společností ONLINE HOLDING s.r.o., se sídlem Kolbenova 882/5a, Vysočany, 190 00, Praha 9, zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 9533 („Provozovatel“). Korespondenční adresa Provozovatele: Řeznická 7, 460 01 Liberec, telefon 222 539 539 e-mail: [email protected].
1.2. Ubytovací zařízení je vlastníkem/nájemcem ubytovacích prostor („Ubytovací zařízení“), poskytujícím Zákazníkovi služby podle objednávky zprostředkované na Portálu Penzion.cz.
1.3. Zákazník je osoba (fyzická nebo právnická) objednávající si služby nabízené v Ubytovacích zařízeních („Zákazník“).
1.4. Provozovatel vystupuje jako zprostředkovatel rezervace ubytování pro Ubytovací zařízení ve smyslu § 2445 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a jeho povinností je tak obstarat příležitost k uzavření smlouvy pro Ubytovací zařízení se Zákazníkem („Smlouva“). Provozovatel není Stranou Smlouvy mezi Zákazníkem a Ubytovacím zařízením a v žádném případě nenese jakoukoli odpovědnost za neuzavření Smlouvy mezi Zákazníkem a Ubytovacím zařízením nebo za porušení Smlouvy Zákazníkem nebo Ubytovacím zařízením.
2.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky („VOP“) upravují smluvní vztahy mezi Provozovatelem, Zákazníkem a Ubytovacím zařízením při realizaci zprostředkování rezervace ubytování nabízeném Ubytovacím zařízením na Portálu Penzion.cz („Služba“).
2.2. Smluvní vztah mezi Provozovatelem a Ubytovacím zařízením se řídí smlouvou o zprostředkování a těmito VOP.
2.3. Smluvní vztah mezi Provozovatelem a Zákazníkem se řídí Smlouvou, těmito VOP a obchodními podmínkami každého jednotlivého Ubytovacího zařízení („OP zařízení“), jež jsou uvedeny v patičce rezervačního formuláře u každého konkrétního Ubytovacího zařízení zprostředkovávaného na Portálu Penzion.cz. V případě rozporu mezi těmito VOP a OP zařízení mají přednost ty obchodní podmínky, které jsou příznivější pro Zákazníka. Zákazník je povinen se seznámit s VOP i OP zařízení.
3.1. Smluvní vztahy mezi smluvními stranami se řídí právním řádem České republiky.
3.2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz/. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Provozovatelem a Zákazníkem, který je spotřebitelem, ze Smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
3.3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz/ je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
4.1. Objednání
Zákazník vyjadřuje svůj zájem o Službu odesláním rezervačního formuláře („Objednávka“). Provozovatel ověří u Ubytovacího zařízení volnou kapacitu v termínu, který Zákazník požaduje v Objednávce a sdělí Zákazníkovi informace o dostupnosti a konkrétní ceně ubytování pro vybraný termín. Závazné objednání Služby nastává v okamžiku telefonického nebo písemného potvrzení Objednávky / schválení závazné nabídky Zákazníkem a Provozovatelem (zaslání ubytovacího poukazu Zákazníkovi).
Provozovatel na Portálu Penzion.cz zobrazuje taktéž nabídky Ubytovacích zařízení inzerovaných na webovém portále www.spa.cz („Portál Spa.cz“). V případě, že dojde k zaslání Objednávky na pobyt z Portálu Spa.cz, řídí se daný smluvní vztah obchodními podmínkami Portálu Spa.cz, dostupnými na: https://www.spa.cz/vseobecne-obchodni-podminky.html. Zákazník je povinen se s danými obchodními podmínkami před odesláním Objednávky seznámit.
4.2. Cena služby
Cena Služby je určována Ubytovacím zařízením. Cena je závislá na vybraném termínu, počtu osob a dalších parametrech, které zadává Zákazník v Objednávce. Provozovatel před závazným potvrzením informuje Zákazníka o konečné ceně (s informací o měně, kterou se cena řídí); po schválení závazné nabídky Zákazníkem dojde k závazné objednávce Služeb, tj. k uzavření Smlouvy mezi Zákazníkem a Provozovatelem.
Ceny zobrazené u jednotlivých Ubytovacích zařízení na Portálu Penzion.cz jsou určovány Ubytovacím zařízením, jsou pouze orientační a nejsou závazné do doby zaslání závazné nabídky ze strany Provozovatele Zákazníkovi.
Portál Penzion.cz uveřejňuje nabídky Ubytovacích zařízení vedle českých korun též ve vybraných cizích měnách (zejména v EUR), přičemž přepočet do českých korun se řídí kurzem nastaveným Ubytovacím zařízením, nebo aktuálním směnným kurzem České národní banky uvedeným na stránkách https://www.cnb.cz/cs/financni-trhy/devizovy-trh/kurzy-devizoveho-trhu/kurzy-devizoveho-trhu/ – přepočet je platný vždy k momentu návštěvy Portálu Penzion.cz Zákazníkem. Zákazník bere na vědomí, že při zveřejnění nabídek Ubytovacích zařízení v jiné měně než českých korunách může dojít po provedení Objednávky k úpravě částky vyjadřující cenu za Služby (zejm. např. v důsledku změny směnného kurzu). Konečná cena vyjádřená v měně závazné pro danou Objednávku se však od okamžiku zaslání závazné nabídky Provozovatelem nemění.
Pokud není stanoveno jinak, konečná cena nezohledňuje případné doplňující požadavky Zákazníka, které byly zadány do poznámkového pole během Objednávky či takové požadavky, které jsou během telefonické objednávky považovány za doplňující, o čemž je Zákazník informován během hovoru. Doplňující poznámky jsou zobrazeny též v ubytovacím poukazu a doprovodných e-mailech. Doplňující požadavky aktivně sjednává Ubytovací zařízení přímo se Zákazníkem.
V případě nevratných rezervací je Ubytovací zařízení oprávněno si strhnout odpovídající částku pouze v případě, mají-li takové doplňující požadavky Zákazníka vliv na celkovou cenu ubytování. Provozovatel nenese odpovědnost za poskytnutí doplňujících požadavků, jejich cenu či kvalitu.
4.3. Platební podmínky
Platba se provádí Ubytovacímu zařízení, zpravidla při nástupu v Ubytovacím zařízení. U rezervace může být požadována garance kreditní kartou nebo platba zálohy až do výše 100 % ceny pobytu. O garanci kreditní kartou nebo platbou dopředu je Zákazník informován v průběhu procesu potvrzení Objednávky.
4.4. Dárkové poukazy
Dárkové poukazy jsou poukazy vydané Provozovatelem, které může Zákazník zakoupit a jejich uplatněním s nimi zaplatit za Objednávku, tj. lze s nimi zakoupit pobyt v Ubytovacím zařízení („DP“). Hodnoty na DP s hodnotami jiných slevových kuponů, nelze současně sčítat.
Zákazník má možnost si zakoupit DP v jedné z nabízených hodnot, který může následně využít pro jeden z pobytů nabízených na Portálu Penzion.cz. Informace o konkrétním pobytu uvedeném na DP není závazná a DP lze použít i pro jiné pobyty nabízené v době uplatnění DP na Portálu Penzion.cz.
Zákazník má možnost si zvolit formu doručení DP. Elektronická forma DP doručovaná na e-mailovou adresu Zákazníka je zdarma, papírová forma DP doručovaná prostřednictvím doručovatele poštovních služeb (např. Českou poštou) je zpoplatněna částkou 70,- Kč.
DP je po jeho vystavení nepřenosný a uplatnit jej může pouze Zákazník či osoba na něm uvedená, a to k výběru pobytového balíčku z aktuální nabídky na stránkách Portálu Penzion.cz a dalších stránkách určených Provozovatelem (v současné době pouze na Portálu Spa.cz) s ohledem na volné kapacity Ubytovacího zařízení.
Platnost DP je uvedena na jeho přední straně a činí nejméně 12 (slovy: dvanáct) měsíců ode dne jeho vystavení. Pokud se platnost DP dle těchto VOP liší (je kratší) od té uvedené na přední straně DP, platnost na přední straně DP má přednost. Po uplynutí platnosti DP (např. v případě jeho nevyužití) ztrácí Zákazník možnost jej uplatnit a nemá nárok za něj požadovat náhradu.
Provozovatel může na žádost Zákazníka rozhodnout o prodloužení platnosti DP. Zákazník nemá na takové prodloužení nárok a je si vědom toho, že záleží vždy na rozhodnutí Provozovatele.
Každý DP, případně jakýkoliv slevový či jiný kupon poskytnutý Provozovatelem v souvislosti s jeho Službami, je jednorázový a po jeho uplatnění pozbývá platnosti.
Jestliže hodnota DP nedosahuje ceny objednaného pobytu, rozdíl může být doplacen jakoukoliv platební metodou umožněnou Provozovatelem. V případě, že je cena pobytu nižší, než je hodnota DP, rozdíl v hodnotě se neproplácí a nelze za něj požadovat finanční náhradu.
DP není směnitelný za peníze, nelze jej rozměnit či čerpat postupně. Hodnotu DP je možné vyčerpat pouze jeho jednorázovým uplatněním.
Použitím DP se v žádném případě nemění postavení Provozovatele jako zprostředkovatele rezervace ubytování Zákazníka v Ubytovacím zařízení.
4.5. Zprostředkování komunikace
Ubytovací zařízení přistoupením k těmto VOP souhlasí se zprostředkováním komunikace Provozovatelem prostřednictvím Portálu Penzion.cz (včetně jakéhokoli zpracování, ukládání, příjmu, přístupu k, nahlížení do a monitoringu komunikace Portálem Penzion.cz) („Zprostředkování komunikace“) a prohlašuje, že důkladně informuje své zaměstnance, zástupce a další osoby (a v souladu s platnými právními předpisy je o tom poučí a případně získá souhlas) o využívání služby Zprostředkování komunikace, která je mu poskytována nebo je poskytována jeho jménem. Ubytovací zařízení souhlasí s tím, že nebude používat službu Zprostředkování komunikace k odeslání nevyžádaných obchodních sdělení. Ubytovací zařízení plně odškodní Provozovatele za jakékoli nároky třetích stran nebo sankce vyplývající z nezákonného nebo neoprávněného používání služby Zprostředkování komunikace pro vlastní účely Ubytovacího zařízení.
5.1. Storno podmínky pro ubytování
Storno podmínky jsou určeny v OP zařízení. V případě, že Ubytovací zařízení nemá definované vlastní storno podmínky, je u garance platební kartou při nedojezdu účtována první noc. Pokud je rezervace Zákazníkem zrušena (zrušení rezervace Provozovatel Zákazníkovi písemně potvrdí) 24 a více hodin před původně plánovaným příjezdem hosta, není u garance platební kartou uplatněn žádný storno poplatek.
5.2. Storno podmínky pro dárkové poukazy
Zákazník je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy na koupi DP ve lhůtě 14 dní ode dne obdržení, tj. vystavení DP, to neplatí, pokud v této lhůtě již DP uplatnil. Pro odstoupení může využít jakoukoliv formu jednoznačného prohlášení o odstoupení od smlouvy. Uplatnění tohoto práva zašle Provozovateli korespondenčně nebo e-mailem.
Po vystavení a uplynutí 14denní lhůty k vrácení je DP nevratný a nelze za něj požadovat finanční náhradu.
5.3. Zákazník je povinen informovat Provozovatele o všech změnách v Objednávce nebo jejím zrušení písemně.
5.4. V případě zrušení Objednávky ze strany Provozovatele, případně Ubytovacího zařízení, bude Zákazníkovi nabídnut alternativní termín, případně pobyt v jiném Ubytovacím zařízení. V případě, že Zákazník alternativy nepřijme, vrátí Provozovatel Zákazníkovi uhrazenou platbu, kterou Zákazník zaplatil Provozovateli za takto zrušenou Objednávku. Platby Zákazníka zaplacené Ubytovacímu zařízení a případné vícenáklady Zákazníka nebo způsobenou škodu spojenou se změnou nebo stornem Objednávky musí Zákazník nárokovat po Ubytovacím zařízení, nikoliv po Provozovateli.
5.5. Reklamace kvality ubytování a služeb poskytnutých Ubytovacím zařízením řeší Zákazník sám a napřímo s Ubytovacím zařízením.
5.6. Reklamace Služeb Provozovatele je možná písemně elektronicky na e-mailové adrese [email protected] nebo korespondenčně na adrese ONLINE HOLDING s.r.o., Řeznická 7, 460 01 Liberec. Reklamace Zákazníka týkající se Služeb Provozovatele bude vyřízena ihned, případně co nejdříve po jejím obdržení, nejpozději však do 30 dnů a Provozovatel vyvine maximální úsilí k tomu, aby Zákazníkova reklamace byla vyřešena k jeho spokojenosti. Zákazník bude o stavu a způsobu vyřízení své reklamace průběžně informován.
5.7. Platby Zákazníka a případné vícenáklady Ubytovacího zařízení nebo způsobenou škodu spojenou se změnou nebo stornem Objednávky musí Ubytovací zařízení nárokovat po Zákazníkovi, nikoliv po Provozovateli.
6.1. Veškerý obsah a informace uvedené v nabídkách Ubytovacích zařízení jsou na Portál Penzion.cz ukládány Ubytovacími zařízeními. Ve vztahu k obsahu a informacím uvedeným v nabídkách Ubytovacích zařízení tak Portál Penzion.cz vystupuje jako poskytovatel služby, jež spočívá v ukládání informací poskytnutých uživatelem (Ubytovacím zařízením) ve smyslu čl. 14 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2000/31/ES ze dne 8. června 2000 o některých právních aspektech služeb informační společnosti, zejména elektronického obchodu, na vnitřním trhu („Směrnice o elektronickém obchodu“) a § 5 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů („Zákon o některých službách informační společnosti“).
6.2. Provozovatel není (v souladu s čl. 15 Směrnice o elektronickém obchodu a § 6 Zákona o některých službách informační společnosti) povinen dohlížet na obsah jím přenášených nebo ukládaných informací, ani aktivně vyhledávat skutečnosti a okolnosti poukazující na protiprávní obsah informace.
6.3. Provozovatel v souladu s čl. 6.2 těchto VOP obsah a informace v nabídkách Ubytovacích zařízení neověřuje a ani nad nimi nevykonává žádnou kontrolu nebo dohled. Provozovatel tak negarantuje přesnost, úplnost, správnost, legálnost nebo dostupnost obsahu a informací uvedených v nabídkách Ubytovacích zařízení.
6.4. Dozví-li se Provozovatel prokazatelně o protiprávní povaze ukládaného obsahu a informací postupem dle čl. 5 těchto VOP, učiní v souladu s § 5 odst. 1 písm. b) Zákona o některých službách informační společnosti neprodleně veškeré kroky, které lze po něm požadovat, k odstranění nebo znepřístupnění takovéhoto obsahu a informací.
6.5. Případná odpovědnost Provozovatele za obsah a informace uvedené v nabídkách Ubytovacích zařízení se řídí pravidly uvedenými ve Směrnici o elektronickém obchodu a v Zákoně o některých službách informační společnosti.
6.6. Za vlastní obsah a informace uvedené na Portálu Penzion.cz nese Provozovatel odpovědnost v souladu s použitelnou právní úpravou.
7.1. Kterákoliv osoba může Portálu Penzion.cz nahlásit protiprávní obsah a informace nacházející se na Portálu Penzion.cz způsobem popsaným v tomto čl. 7 VOP („Oznamovatel“).
7.2. Oznamovatel je povinen nahlásit Provozovateli protiprávní obsah na Portálu Penzion.cz postupem dle tohoto čl. 7 VOP („Oznámení“).
7.3. Oznamovatel je povinen Oznámení doručit Provozovateli písemně elektronicky na e-mailovou adresu [email protected] nebo korespondenčně na adresu ONLINE HOLDING s.r.o., Řeznická 7, 460 01 Liberec.
7.4. Oznámení musí obsahovat alespoň:
(a) údaje o Oznamovateli, a to včetně jeho kontaktních údajů;
(b) identifikaci nabídky Ubytovacího zařízení nebo umístění obsahu na Portálu Penzion.cz včetně celé unikátní adresy URL dané stránky;
(c) prohlášení obsahující sdělení, že daný obsah je protiprávní;
(d) vysvětlení důvodů protiprávnosti daného obsahu;
(e) další informace nezbytné pro posouzení protiprávnosti daného obsahu.
7.5. Oznamovatel odpovídá za správnost, pravdivost, úplnost, oprávněnost a odůvodněnost Oznámení. Oznamovatel nese odpovědnost za Oznámení, které nesprávně, nepravdivě, neoprávněně či neodůvodněně označuje právně nezávadný obsah, a to včetně odpovědnosti za újmu způsobenou Ubytovacímu zařízení, jehož obsahu se Oznámení týká, a/nebo Provozovateli.
7.6. V případě, že Oznámení nebude obsahovat nejméně údaje a informace uvedené v čl. 7.4 těchto VOP, nemusí být takové Oznámení ze strany Provozovatele považováno vzhledem k okolnostem případu za řádně učiněné. Provozovatel je v takovém případě oprávněn vyžádat si od Oznamovatele doplňující informace k Oznámení.
8.1. Ubytovací zařízení odpovídá za obsah nabídek; nesmí v nabídkách uvádět nepravdivé či jinak klamavé informace, popř. informace jinak porušující právní předpisy či práva třetích osob a odpovídá za újmu způsobenou porušením této povinnosti.
8.2. Uvede-li Ubytovací zařízení opakovaně (dvakrát a vícekrát) v nabídce nepravdivé či jinak klamavé informace, popř. informace jinak porušující právní předpisy či práva třetích osob, je Provozovatel oprávněn smluvní vztah s Ubytovacím zařízením ukončit odstoupením od smlouvy. Ubytovací zařízení je povinno bezodkladně po účinnosti odstoupení odstranit všechny své nabídky a obsah z Portálu Penzion.cz. Neučiní-li tak, je Provozovatel oprávněn odstranit všechny nabídky a obsah daného Ubytovacího zařízení.
Zpracování osobních údajů při poskytování Služeb ze strany Provozovatele (včetně nakládání se soubory cookies, zasílání obchodních sdělení a nahrávání telefonních hovorů) se řídí zásadami zpracování osobních údajů dostupnými zde:
www.penzion.cz/privacy-policy/
10.1. Znění těchto VOP může Provozovatel průběžně měnit či doplňovat. Zákazník bere na vědomí, že na smluvní vztah mezi ním a Provozovatelem se budou vždy uplatňovat VOP platné k okamžiku uzavření Smlouvy.
10.2. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 14.3.2022.
10.3. Platné znění těchto VOP je k dispozici v sídle Portálu Penzion.cz a je zveřejněno na webových stránkách www.penzion.cz.
Zásady ochrany soukromí pro remarketing